пятница, 3 января 2020 г.

Година відвертих думок : «Батьки та діти»


Година відвертих думок : «Батьки та діти»
Мета: Виховувати шанобливе ставлення до старших членів сім’ї;  формувати провідну національну цінність – родинність; сприяти зміцненню добрих стосунків між учнями та їхніми батьками;  виховувати у дітей любов до своїх родин та повагу до сімейних традицій.
Обладнання:  Родинні дерева, сімейні фотографії учнів класу для виставки:
«Про що розказав сімейний альбом»,  зразки сімейних реліквій, стікери, ватман, дитячі малюнки.
Епіграф:
«Шануй батька твого і матір твою, щоб добре тобі було і щоб довго ти прожив на землі!»
(З Біблії)

Вступне слово вчителя :
Японська притча. Продаються батьки
Це було в Японії. Одна зі столичних газет у Токіо розмістила оголошення: «Продаються батьки: батько 70 років, мати 65 років. Ціна — 1 000 000 ієн (близько 10 000 дол.), і жодної ієни менше». Люди, котрі читали це дивне оголошення, дивувалися: «Ну й часи настали! Діти вже батьків продають». Інші додавали: «Як тільки влада таке допускає?» Скільки галасу наробило це оголошення! Його обговорювали вдома й на вулицях, немов сенсацію.
         Газета з оголошенням потрапила в руки молодій сім’ї, яка нещодавно поховала своїх улюблених батьків, що загинули в автокатастрофі. Подружжя було скорботі, і чиєсь бажання продати батьків виглядало для нього блюзнірським. Молоді люди уявили, що відчувають нещасні батьки в цій ситуації. Чого їм чекати від таких дітей? Вони вирішили викупити старих і оточити їх своєю любов’ю. Узявши потрібну суму, вирушили за вказаною адресою.
         Коли подружжя прийшло на місце, то побачило розкішну віллу, яка потопала у квітах. Вони вирішили, що в оголошення вкралася помилка, однак вирішили подзвонити. Їм відчинив літній чоловік із приємною усмішкою. Вони розповіли про оголошення в газеті, про те, що втратили батьків і вирішили викупити стареньку пару. Та просили вибачення, що потривожили чоловіка, бо, мабуть, помилилися адресою. — Ні, ви не помилилися, заходьте! — запросив схвильований добродій. — Зараз я покличу дружину.          Він швидко повернувся разом із жінкою й став пояснювати: — Ми - власники цього будинку. Маємо й інше цінне майно. У нас немає дітей, а нам хотілося б залишити все це багатство хорошим людям. Ось ми й дали таке оголошення. Вирішили, що на нього відгукнеться тільки гідна людина. Щиро кажучи, ми сумнівалися, що знайдеться купець на такий товар. Ваше бажання вам робить честь, а нам — принесло радість. Ми впевнені, що ви і є ті люди, яким ми можемо залишити все нажите. Ось так хороші діти знайшли хороших батьків, а заразом і винагороду за свої добрі й чуйні серця.
         - Сьогодні  ми  поговоримо  про взаємовідносини в  сім'ї, повагу до
старших членів  сім'ї, про щастя  в родині. Отже, сім'я  складається з  батьків і дітей. Це  дуже близькі  люди, які люблять  один  одного, піклуються, допомагають один  одному. Сім'я  займає  особливе місце  в житті кожної людини. Тато і мама дали  вам життя. Вони  доглядають вас, розповідають, що таке добре, а що – погано, привчають до праці, виховують, люблять вас
такими, якими ви є. Батьки хвилюються, коли у вас  невдачі, і радіють  вашим  успіхам.
         Шанування батьків-один із найсвятіших обов’язків людини і несплачених боргів дітей. Світ дітей і батьків – який він ?  Хто в ньому щасливий? А хто ні?
Перше наше завдання для І групи на кольорових стікерах записати з чого складається світ дитини, для ІІ групи  -  світ дорослих. (Діти працюють 2-3 хвилини. Стікери вішаємо на дошку та коментуємо. Робимо висновок, що спільного  та що відмінного у світі дітей та дорослих.)
         Мама головна людини у світі дитини. Слово «мама» росте з нами тихо, непомітно, як ростуть дерева, сходить сонце, розквітає квітка і гладить по голівці дитину рідна рука. І так тихо приходить на вуста – промінцем, маминої усмішки і ласкавістю її очей, листочком вишні і світлинкою сонця, пелюсткою квітки і радістю веселки, теплою лагідністю і вечірньою молитвою.
         Батько – основа сім’ї, захисник роду, годувальник, піклувальник.
         Іноді діти не замислюються над тим, що батькам важлива їх підтримка, любов, піклування, допомога. Тому на нашій годині відвертих думок я пропоную побудувати найщасливіший будинок для кожного з вас.  У будиночку будуть панувати любов, дружба, взаєморозуміння, допомога, підтримка.
         Так, як будиночок щастя складається з фундаменту, стін, вікон, стелі, то я пропоную почати із закладання фундаменту. Тож давайте поміркуємо, хто головний у родині, мабуть той хто її заснував.  (Розповіді про бабусь та дідусів з демонструванням світлин із сімейного альбому.)
         Для того, щоб будинок був міцний треба побудувати міцні стіни. Міцні стіни-це взаємозв’язок поколінь,  сімейні традиції. Отже, наступна розповідь про сімейні та родинні реліквії.(Діти демонструють сімейні та родинні реліквії супроводжуючи розповіддю про їх походження.)
         Я переконалася, що ви добре знаєте історію своїх родин, а тепер поговоримо  про  те, що у будинку мають бути вікна, двері, відчинені для  добра, щастя, любові. Поговоримо про маму-найдорожчу людину вашому житті , та відкриємо віконечка для теплого весняного сонечка.
         Яка ваша мама? За що ви її любите? За що вона любить вас? (Напишіть 3 прикметника, 3 іменника, 3 дієслова з чим у вас асоціюється слова  мама та прикріпіть на нашому будинку біля вікон та дверей. )
         У кожної дитини, яка дорослішає є найкращі спогади дитинства. Я так розумію, що ваші спогади  пов’язані з іграшками, які ви сьогодні принесли на годину спілкування. Розкажіть про них.
Ну, що ж залишилося нам звами звести дах. На листочках, які лежать у вас на столах напишіть будь-ласка слова вдячності своїм батькам, які повинні починатися так «Я люблю своїх батьків…», « Я поважаю своїх батьків…», «Я ціную своїх батьків…».(Діти працюють, а потім зачитують написане)
Основа сімейних стосунків любов та щастя. Давайте зараз створимо макет щасливої родини.  Я вам роздам квіточку, а ви на ній запишете секрети щасливої родини, і заквітне наш з вами  родинний дім.
Гарний у нас вийшов будиночок, міцний. Будинок, який будують ваші батьки перейде у спадок дітям, онукам. Давайте пригадаємо, які стосунки мають бути у родині, щоб образ сімейного будинку  був теплим, яскравим, рідним.
(Відповіді учнів)
Нашу сьогоднішню зустріч хочеться завершити словами великого китайського філософа Лао Цзи:  «Хто бере наповнює долоні, хто — віддає наповнює серце.»




Комментариев нет:

Отправить комментарий