пятница, 3 января 2020 г.

Тези науково-дослідницької роботи «Топонімічні легенди та перекази Добровеличківщини»


Тези науково-дослідницької роботи
«Топонімічні легенди та перекази Добровеличківщини»
Роботу виконала Безлюдько Євгенія Олександрівна, учениця 9 класу КЗ «Добровеличківське НВО «спеціалізована загальноосвітня школа-інтернат – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» Добровеличківської районної ради, Кіровоградська обл.
Серед багатьох скарбів усної народної творчості українського народу особливе місце посідають топонімічні легенди і перекази.
У цих творах чимало такого, що не підтверджується документами, а є умілим поетичним вимислом. Проте їх значення у вивченні власної історії ані скільки не зменшується, оскільки вони віддзеркалюють події, які мали, безперечно, місце у багатовіковій героїчній історії українського народу. Нове бачення історії свого народу, його героїчних і трагічних сторінок, філософія мислення в добу державотворчих процесів на зламі століть і тисячоліть, передбачають нові підходи до ґрунтовного вивчення народнопоетичної творчості.
Саме тому звернення сьогодні до вивчення усної народної творчості в регіональному аспекті є своєчасним. Та, на жаль, недостатня кількість наукових досліджень та методичної літератури відповідного спрямування нерідко стають на заваді.
Цим і зумовлена актуальність запропонованого дослідження, у якому увагу акцентовано на розгляді основної тематики топонімічних легенд і переказів, пов’язаних із історією Добровеличківщини. Топонімічні легенди та перекази Добровеличківщини до цього часу не систематизовані та не досліджені.
Основна мета роботи: зібрати, вивчити, систематизувати та проаналізувати топонімічні легенди та перекази Добровеличківщини. З’ясувати їх значення для національно-патріотичного виховання молоді.
Об’єкт дослідження: топонімічні легенди та перекази Добровеличківщини.
Предмет дослідження: опис і аналіз топонімічних легенд та переказів Добровеличківщини.
 Мета дослідження: встановити походження легенд та переказів топонімічного походження показати їхню неповторність, національну самобутність. Вивчення цього неможливе без зв’язку з історією рідного краю та духовним життям наших предків.
Завдання дослідження: 
-         опрацювати наукову та публіцистичну літературу, архівні документи та матеріали краєзнавчого музею з даного питання;
-         простежити виникнення топонімічних легенд та переказів, пов’язаних з історією рідного краю;
-         систематизувати та проаналізувати зібрані легенди та перекази;
-         показати їхнє смислове значення та зв’язок із життям наших предків;
-         систематизувати зібрані назви.
Практичне значення полягає в тому, що матеріали даної роботи можуть бути використані під час уроків з історії України, історії рідного краю у 5-11 класах, під час проведення годин спілкування  та в позакласній роботі з учнями.
Наукова новизна дослідження полягає в тому, що у ньому на основі фольклорно-етнографічних записів та науково-пошукової роботи відновлено і систематизовано фольклорно-історичні відомості про Добровеличківщину, а саме – топонімічні та гідронімічні легенди та перекази.
В результаті проведеного дослідження було встановлено, що топонімічні легенди та перекази займають важливе місце в історичній та культурній спадщині українського народу. Топонімічні легенди та перекази Добровеличківщини є унікальним джерелом збагачення молоді знаннями про минуле рідного краю, виховання любові до батьківщини, формування високих громадянських та національно-патріотичних почуттів.




Комментариев нет:

Отправить комментарий