Тема уроку: Єгипет – дарунок Нілу.(Урок мандрівка)
Мета уроку: шляхом проведення рольових ігор та захисту творчих проектів на вивчену тему закріпити та узагальнити знання учнів з теми “ Давній Єгипет ”.
Цільові завдання: навчати учнів порівнювати особливості розвитку Єгипту в різні часи та характеризувати сучасне становище країни;поглибити знання учнів про Давній Єгипет шляхом дослідження і створення творчих проектів на заздалегідь обрані з запропонованих тем для робіт;перевірити вміння учнів правильно оперувати засвоєними поняттями та термінами.
Очікувані результати: після уроку учні зможуть:
Правильно застосовувати відлік років до нашої ери, називати час утворення та хронологічні межі історичного розвитку держави в Єгипті;
Визначати особливості розвитку Єгипту;
Доводити правильність власної думки, використовуючи набуті знання;
Розповідати та захищати створений самостійно творчо – дослідницький проект по вивченій темі;
Характеризувати окремі історичні особистості, пов’язані з історією Давнього Єгипту;
Застосовувати та пояснювати на прикладах поняття і терміни.
Обладнання: книжкова виставка, контурні карти, атлас, ілюстрації, мультимедійна презентація.
Вид уроку: повторювально-узагальнюючий.
ХІД УРОКУ
І. ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП
Даний вид уроку потребує підготовчого етапу, коли на початку вивчення теми “Давній Єгипет” учні отримали запропонований перелік тем для створення творчо – дослідницьких проектів:
Давній Єгипет
Релігія в Давньому Єгипті
Загадки пірамід
Фараони Єгипту
Група юних дослідників Єгипту готує звіт про сучасне становище країни, характеризує економічне та політичне становище, вказує на особливості розвитку.
ІІ. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Налаштування на урок.
Слово вчителя:
Вправа «Суфійська притча. Крамничка можливостей.»
Питання до учнів: як ми можемо пов’язати цю притчу зі своїм життям?
Дорогі діти ,сьогодні ,ми здійснимо мандрівку у часі. Помандруємо до
Стародавнього Єгипту.
Ми, сьогодні, будемо вирішувати історичні задачі. Грати в історичні ігри, захищати проекти, переглянемо електронну презентацію та підведемо підсумки у вивченні даної теми.
Учитель знайомить учнів з куточком Єгипту, де розміщено різні джерела інформації про Єгипет.
Слово вчителя:
Проведемо історичну розминку. Згідно вашого домашнього завдання, ви повторювали все вивчене про країну Давній Єгипет. Саме тому зараз вам пропонується назвати речі своїми іменами.
Ім’я бога сонця в Єгипті ( Ра ) .
Назва єгипетської столиці періоду Середнього царства ( Фіви ).
Ім’я бога потойбічного царства ( Осіріс ).
Назва єгипетської столиці за часів правління Ехнатона ( Ахетатон ).
Ім’я фараона, який ліквідував усі реформи Ехнатона і повернув столицю в Мемфіс ( Тутанхамон ).
Слово вчителя:
А зараз пригадаємо основні моменти історії Давнього Єгипту, використовуючи в разі потреби атласи чи контурні карти. Даємо відповідь на ключове запитання: як географічне положення вплинуло на розвиток господарства?
Зупинка №1
ГЕОГРАФІЧНА (Слайд №1)
Де знаходилась країна Давній Єгипет?
Яка найбільша річка в Єгипті?
Як називається місце куди впадає річка Ніл?
Учні дають відповіді на питання і виясняють, що річка Ніл вплинула на життя єгиптян і на їхній спосіб життя.
Зупинка №2.(Слайд №2)
БІОЛОГІЧНА
На слайді зображені рослини і тварини, які ростуть в Єгипті. Завдання учням, які рослини і тварини зображені, а яких немає.
Зупинка №3 (Слайд №3)
ДЕРЖАВНА
На дошці написано термін держава, які асоціації виникають в учнів з цим словом?
Д - документ
Е
Р - робота, раби
Ж - жрець
А - анубіс
В – вільні общинники
А – фараон
Ключове запитання: довести на прикладах чи була в Єгипті держава?
Зупинка№4(Слайд №4)
ФАРАОН – «ВЕЛИКИЙ ДІМ»
Учням ставляться питання.
1. Що таке династія?
2. Як відносилися єгиптяни до фараона?
Гра «Що зайве?»
На дошці записані терміни, слова, які характеризують владу фараонів в Єгипті. Визначити, яке слово є зайвим?
1. Фараон, гробниці, червоно – біла корона, Мемфіс
2. Номарх, армія, держава, полонені
3. Ехнатон, Нефертіті, Хатшепсут, Рамзез ІІ, Тутмос ІІІ.
Зупинка №5(Слайд №5)
Жук скарабей.
1. Чому єгиптяни обожнювали тварин?
2. Яких тварин вони асоціювали з богами?
Лев – богиня війни Сохмет.
Ібіс – бог мудрості та письма Тод.
Баран – бог гончарного кругу Хнум.
Корова – богиня краси та кохання Хатор.
Кішка – богиня Бастет – богиня врожаю.
Крокодил – бог Нілу Собк.
Зупинка №6 (Слайд №6)
ПІРАМІДИ – ГРОБНИЦІ ФАРАОНІВ.
Учні діляться на дві групи, отримують різні джерела інформації: книги, газети, журнали. За допомогою джерел інформації скласти розповідь із 3-5 речень, яких про сучасні піраміди, про їх відкриття та дослідження.
Зупинка №7 (Слайд №7, 8)
ОСНОВНІ ЗАНЯТТЯ ЖИТЕЛІВ ЄГИПТУ
За джерелами в підручнику ст. 52 і 54 даємо відповіді на питання: яке заняття в Єгипті цінувалося найкраще?
Зупинка №8 (Слайд №9)
ЗАХИСТ МІНІ – ПРОЕКТІВ НА ТЕМУ:
Давній Єгипет.
Релігія в Давньому Єгипті
Загадки пірамід
Фараони Єгипту
Група дітей виходить до дошки і захищає власні проекти. В кінці захисту проектів учитель оголошує інформацію про оцінки.
Зупинка №9 (Слайд №10,11,12)
Вчитель знайомить учнів із сучасним Єгиптом.
СУЧАСНИЙ ЄГИПЕТ
Назва: Єгипет або Арабська Республіка Єгипет.
Держава в Пн. Африці на Синайському півострові,
на узбережжі Середземного та Червоного морів.
Площа: 1 000 450 км 2.
Населення: 69 537 000 чол.
Столиця: Каїр.
Найбільші міста: Алексанрія, Ель – Гіза, Порт – Саїд, Суец.
Форма правління: республіка.
Голова держави: президент.
Релігія: іслам.
Грошова одиниця: єгипетський фунт.
Єдина річка: Ніл.
Має запаси нафти, природного газу, залізної руди, фосфатів, марганцю, цинку, свинцю.
Це аграрно-індустріальна країна.
Вирощують довговолокнисту бавовну, рис, кукурудзу, пшеницю, цукор. В тваринництві переважає велика рогата худоба та птиця.
В промисловості розвинуті галузі: текстильна, швейна, харчова, чорна та кольорова металургія, машинобудування, нафтопереробка.
Великий прибуток дає туристична галузь, бо мільйони іноземців їдуть в Єгипет, щоб побачити його дива.
ІV. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ
Слово вчителя:
Отже, в Єгипті сформувалася одна з перших цивілізацій. Фактично вся історія Стародавнього світу – це історія перших цивілізацій. Пригадайте, що таке “цивілізація”, яке значення має цей термін?
(Кілька учнів дають визначення)
Чи всі згодні, що в Єгипті була одна з перших цивілізацій? Зараз, використовуючи роздані вам пам’ятки про складові частини - ознаки цивілізаційного розвитку, дайте вашу конкретну відповідь.
(Використання інтерактивного методу “Займи позицію” – “ТАК” чи “НІ”)
(Учні обґрунтовують свою думку)
Слово вчителя:
Сьогодні ми ще раз пройшлися вивченими сторінками історії Давнього Єгипту і внесли щось нове у вже набуті вами знання з даної тематики. Ми довели, що єгипетська історія складова частина всесвітньої історії. А створення творчо – дослідницького проекту спонукало вас до пошукової діяльності та розвинуло ваші художні смаки та навики.
А зараз, згідно обраних вами завдань на даний урок, скажіть, чи ви досягли поставленої мети?
( Кілька учнів дають відповідь)
Вчитель проводить оцінювання роботи учнів на уроці, коментуючи кожну та нагадує оцінювання за творчі проекти.
V. ДОМАШНЕ ЗАВДАННЯ
Слово вчителя:
Намалювати малюнки на тему: «Повсякденне життя стародавніх єгиптян».
Комментариев нет:
Отправить комментарий