среда, 8 января 2014 г.

Тема: Середньовічне місто. Виникнення міст, їх населення та зовнішній вигляд. Боротьба городян із сеньйорами. Міські комуни.
Мета: на цьому уроці учні з’ясують роль міст в середньовічній Європі; охарактеризують причини виникнення міст і торгівлі; проаналізують життя в європейських містах та розвиток ремесел; охарактеризують культурні досягнення європейських міст; висловлять ставлення до історичних осіб і подій. На цьому уроці учні звернуть увагу на причини появи нових міст, проаналізують їх роль у розвитку ремесел, торгівлі, та зміні способу життя.
Після уроку учні:
·        Знатимуть причини та місця появи міст;
·        Зможуть описати середньовічні міста, спираючись на ілюстрації та історичні й інформативні тексти;
·        Аналізуючи документи, розумітимуть, яким чином міста отримали свободу від феодальної залежності; систему міського самоврядування;
Оперувати новими термінами такими як: комуна, комунальний рух, міжнародна торгівля, цех.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Форма уроку: урок-історичні аналогії.
Обладнання: підручник, комп’ютери, історичні документи, мультимедійна дошка, мультимедійна презентація, проектор.
Історичні особистості: Філіп ІІ Август, Фрідріх ІІІ, Марко Поло.
Основні дати: Х – ХІІ ст., ХІV XVст., 1271-1275 рр.
Епіграф: «Місто – це дух. Велике місто – це вільний дух».
(О. Шпенглер)
Структура уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
ІІІ. Повідомлення теми, мити, завдань уроку і мотивація навчання.
ІV. Сприйняття і осмислення нового матеріалу.
4.1. Нові міста – новий спосіб життя.
4.2. У середині міських мурів.
4.3. Ремесло і цехи.
4.4. Торгівля і лихварство.
V. Узагальнення і систематизація знань.
VІ. Підсумки уроку.
VII. Домашнє завдання.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
«Машина часу»
За допомогою карти(«Торгівля та ремесло країн Європи та Близького Сходу Х – ХV ст.») яка знаходиться на робочому столі в папці «Карти 7 клас всесвітня історія» виконайте завдання:
1.     Назвіть великі міста Європи та Близького Сходу.
2.     Чи були міста в українських землях?
3.     Що собою являв Рим в цей період?
ІІІ. Повідомлення теми, мити, завдань уроку і мотивація навчання.
1.     За допомогою таблиці «З – Х – Д», що знаходиться на робочому столі вашого комп’ютера в папці «Завдання»  в текстовому документі під назвою «Таблиця ЗХД» поміркуйте, що ви знаєте з даної теми. Презентуємо результати з повною відповіддю.
2.     Заповніть другу графу вашої таблиці «Хочу знати»; визначте, що ви хотіли б дізнатися в продовж уроку. Пропоную вам зіставити ваші очікування (вчитель презентує власні очікування від уроку і формі слайду). У чому ви вбачаєте практичну спрямованість вашого уроку? У яких випадках життя ці знання і навички стануть вам у нагоді.
ІV. Сприйняття і осмислення нового матеріалу.
Нові міста – новий спосіб життя
А зараз зверніть вашу увагу на слайд  на якому ви можете побачити місця виникнення  середньовічних міст.
1.     Що сприяло появі міст?
2.     З чим, на вашу думку, пов’язані назви міст?
3.     Чи змінювалося життя людей в місті?
А зараз детально розглянемо карту «Торгівля та ремесло країн Європи та Близького Сходу Х – ХV ст.» і дамо відповідь на питання:
1.     Назвіть міста, які отримали магдебурзьке право.
2.     Назвіть міста назви яких утворились за допомогою таких слів: фурт, форд, бридж, хаузен, бург, честер, Сент, Сіна, Сан.

У середині міських мурів.
За допомогою слів скласти розповідь про життя в середньовічному місті.
Робота із словником
Ратуша
Магістрат
Бюргери
Пополани
Лазарети
Комуни
Патриціат
Плебс
Бургомістр
Мер

Ремесло і цехи.
Запрошуємо до слова історика-консультанта (випереджувальне завдання на тему: «Ремесло і торгівля»),  учням задаємо питання:
1.     Для чого майстри об’єднувались в цехи?
2.     Що можна вважати, перевагою цехової організації, а що  - ні?
3.     Чому не всі підмайстри ставали майстрами?
Аналіз документа – ст.. 55 (Дайте відповідь на запитання)
1.     Що таке міста-комуни?
2.     Які права одержали городяни від Конрада?
3.     Яке феодальне право, щодо городян Конрад зберіг за собою?
Торгівля і лихварство.
Уважно розгляньте карту «Ремесло і торгівля  в Європі та Близькому Сході Х- ХV ст.», яка знаходиться на робочому столі в папці «Карти 7 клас всесвітня історія» і простежте головні морські шляхи купців. Дайте відповіді на питання:
1.     Які найбільші торгово-ремісничі міста ви можете назвати?
2.     Чому праця купців була вазкою і небезпечною?
Робота із словником
Записати у зошиті наступні поняття: гільдії, Ганза, компанії, ярмарки, вексель, міняйли, лихварі, лихварство.
V. Узагальнення і систематизація знань.
Робота в групах (клас поділений на 4 групи). Завдання: скласти 3-5 речень, розповідей про різних людей, які проживали в містах.
1група – «Городяни»
2 група – «Купці»
3 група – «Підмайстри»
4 група – «Міняйли»
VІ. Підсумки уроку.
Заповніть таблицю «З Х Д» в графі «Дізнався», презентуйте результат.
1.     Що найбільше сподобалось на уроці?
2.     Що викликало труднощі?
3.     Яку оцінку собі поставите?
VII. Домашнє завдання.
1.     Опрацювати §5
2.     Скласти кросворд на тему: «Середньовічне місто»



Комментариев нет:

Отправить комментарий