Тема: Середньовічне місто. Виникнення міст, їх населення
та зовнішній вигляд. Боротьба городян із сеньйорами. Міські комуни.
Мета: на цьому уроці учні з’ясують роль міст в середньовічній Європі; охарактеризують причини
виникнення міст і торгівлі; проаналізують життя в європейських містах та розвиток
ремесел; охарактеризують культурні досягнення європейських міст; висловлять
ставлення до історичних осіб і подій. На цьому уроці учні звернуть увагу на
причини появи нових міст, проаналізують їх роль у розвитку ремесел, торгівлі,
та зміні способу життя.
Після уроку учні:
·
Знатимуть причини та місця появи
міст;
·
Зможуть описати середньовічні
міста, спираючись на ілюстрації та історичні й інформативні тексти;
·
Аналізуючи документи,
розумітимуть, яким чином міста отримали свободу від феодальної залежності;
систему міського самоврядування;
Оперувати
новими термінами такими як: комуна, комунальний рух, міжнародна торгівля, цех.
Тип уроку: урок засвоєння нових
знань.
Форма уроку: урок-історичні
аналогії.
Обладнання: підручник, комп’ютери,
історичні документи, мультимедійна дошка, мультимедійна презентація, проектор.
Історичні особистості: Філіп ІІ Август,
Фрідріх ІІІ, Марко Поло.
Основні дати: Х – ХІІ ст., ХІV – XVст., 1271-1275 рр.
Епіграф: «Місто – це дух. Велике місто – це вільний дух».
(О.
Шпенглер)
Структура уроку
І.
Організаційний момент.
ІІ.
Актуалізація опорних знань учнів.
ІІІ.
Повідомлення теми, мити, завдань уроку і мотивація навчання.
ІV. Сприйняття і осмислення нового матеріалу.
4.1.
Нові міста – новий спосіб життя.
4.2.
У середині міських мурів.
4.3.
Ремесло і цехи.
4.4.
Торгівля і лихварство.
V.
Узагальнення і систематизація знань.
VІ. Підсумки уроку.
VII. Домашнє завдання.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних
знань учнів.
«Машина часу»
За
допомогою карти(«Торгівля та ремесло країн Європи та Близького Сходу Х – ХV ст.») яка знаходиться на робочому столі в папці «Карти
7 клас всесвітня історія» виконайте завдання:
1. Назвіть великі міста Європи та Близького Сходу.
2. Чи були міста в українських землях?
3. Що собою являв Рим в цей період?
ІІІ. Повідомлення теми, мити, завдань
уроку і мотивація навчання.
1. За допомогою таблиці «З – Х – Д», що знаходиться на
робочому столі вашого комп’ютера в папці «Завдання» в текстовому документі під назвою «Таблиця
ЗХД» поміркуйте, що ви знаєте з даної теми. Презентуємо результати з повною
відповіддю.
2. Заповніть другу графу вашої таблиці «Хочу знати»;
визначте, що ви хотіли б дізнатися в продовж уроку. Пропоную вам зіставити ваші
очікування (вчитель презентує власні очікування від уроку і формі слайду). У
чому ви вбачаєте практичну спрямованість вашого уроку? У яких випадках життя ці
знання і навички стануть вам у нагоді.
ІV. Сприйняття і осмислення нового
матеріалу.
Нові міста – новий спосіб життя
А
зараз зверніть вашу увагу на слайд на якому ви
можете побачити місця виникнення середньовічних міст.
1. Що сприяло появі міст?
2. З чим, на вашу думку, пов’язані назви міст?
3. Чи змінювалося життя людей в місті?
А зараз
детально розглянемо карту «Торгівля та
ремесло країн Європи та Близького Сходу Х – ХV ст.» і дамо відповідь на
питання:
1. Назвіть міста, які отримали магдебурзьке право.
2. Назвіть міста назви яких утворились за допомогою
таких слів: фурт, форд, бридж, хаузен, бург, честер, Сент, Сіна, Сан.
У середині міських мурів.
За
допомогою слів скласти розповідь про життя в середньовічному місті.
Робота із словником
Ратуша
Магістрат
Бюргери
Пополани
Лазарети
Комуни
Патриціат
Плебс
Бургомістр
Мер
Ремесло і цехи.
Запрошуємо
до слова історика-консультанта (випереджувальне завдання на тему: «Ремесло і
торгівля»), учням задаємо питання:
1. Для чого майстри об’єднувались в цехи?
2. Що можна вважати, перевагою цехової організації, а
що - ні?
3. Чому не всі підмайстри ставали майстрами?
Аналіз
документа – ст.. 55 (Дайте відповідь на запитання)
1. Що таке міста-комуни?
2. Які права одержали городяни від Конрада?
3. Яке феодальне право, щодо городян Конрад зберіг за
собою?
Торгівля і лихварство.
Уважно
розгляньте карту «Ремесло і торгівля в
Європі та Близькому Сході Х- ХV ст.», яка
знаходиться на робочому столі в папці «Карти 7 клас всесвітня історія» і
простежте головні морські шляхи купців. Дайте відповіді на питання:
1. Які найбільші торгово-ремісничі міста ви можете
назвати?
2. Чому праця купців була вазкою і небезпечною?
Робота
із словником
Записати
у зошиті наступні поняття: гільдії, Ганза, компанії, ярмарки, вексель, міняйли,
лихварі, лихварство.
V.
Узагальнення і систематизація знань.
Робота
в групах (клас поділений на 4 групи). Завдання: скласти 3-5 речень, розповідей
про різних людей, які проживали в містах.
1група – «Городяни»
2 група – «Купці»
3 група –
«Підмайстри»
4 група – «Міняйли»
VІ. Підсумки уроку.
Заповніть
таблицю «З Х Д» в графі «Дізнався», презентуйте результат.
1. Що найбільше сподобалось на уроці?
2. Що викликало труднощі?
3. Яку оцінку собі поставите?
VII. Домашнє завдання.
1. Опрацювати §5
2. Скласти кросворд на тему: «Середньовічне місто»
Комментариев нет:
Отправить комментарий