среда, 1 ноября 2017 г.

ІКТ

Система сучасної освіти веде до зміни пріоритетів у діяльності вчителя: не навчити, а створити умови для самостійного творчого пошуку знань учнями.
          Інформаційно-комунікаційні технології стають необхідним компонентом уроку історії в сучасній школі й сучасний вчитель – це високопрофесійний педагог, що використає у своїй роботі інформаційні технології.
Мій досвід – це досвід учителя історії, який працює в умовах оснащення СМАРТ-дошкою, комп’ютером та  проектором.
       ІКТ дають змогу створити нове навчальне середовище, яку здатне підвищити якість історичної освіти, залучитися до світового інформаційного простору. В цьому ракурсі наголос робиться не на вивчення фактологічного матеріалу, а більше на розвиток навичок мислення, міжособистісних відносин і творчості.

Вважаю, що однією з найголовніших переваг використання технологій у процесі навчання та виховання, є можливість задовольнити індивідуальні потреби учнів, а не середні потреби класу, адже ІКТ значно покращують доступ до інформації, збільшують можливості використання учнями спеціальних навчальних програм, дозволяють активно вливатися в дистанційне навчання, підвищують ефективність та мотивацію навчання, забезпечують нові шляхи подання інформації, які полегшують її розуміння, дають можливість для випробування власних ідей та проектів, роблять учнів більш впевненими та здатними вирішувати проблеми самотужки.
На уроках я часто використовую навчальні презентації.(Слайд 2)
 Я помітила, що спостерігається збільшення темпу уроку, слайди практично заміняють традиційні крейду й дошку. Всі важливі етапи уроку зафіксовані на слайдах заздалегідь, тому не доводиться витрачати час для записів на дошці. Ще одним позитивним моментом презентацій є постійна наявність необхідної інформації перед очами дітей, а так само повернення до потрібної інформації при необхідності на будь-якому етапі уроку.В учнів відразу працюють два види пам’яті (візуальна та слухова), що сприяє ефективнішому засвоєнню нового матеріалу.
Робота над презентацією, її публічне представлення, захист, позитивно впливає на розвиток у дітей навичок спілкування за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій, дає додаткову мотивацію до вивчення історії, сприяє підвищенню рівня сприйняття інформації.( Слайд 3)

Прикладом використання ІКТ на уроках історії є робота над навчальними проектами.
Учні самостійно шукають матеріал, аналізують його, осмислюють. Це сприяє як росту загальної інформаційної культури учня, так і поглибленню знань з історії. Пріоритет дослідницьких і проектних технологій у викладанні історії припускає використання широкої бази історичних джерел, що не завжди є в шкільних бібліотеках. Можливості ІКТ (електронних навчальних посібників і глобальної мережі Інтернет) по збереженню й передачі інформації дозволяють вирішити ці завдання: підвищити інформаційну насиченість уроку, вийти за рамки шкільних підручників, доповнити й поглибити їхнє втримування. (Слайд 4)
Досвід показує, що застосування інформаційних технологій на уроках й у позаурочній діяльності розширює можливості творчості, підвищує інтерес до предмету, стимулює освоєння учнями новітніх досягнень в області комп’ютерних технологій, що веде в совою чергу до інтенсифікації процесу навчання. Але не можна забувати й про живе слово вчителя.
Тому використання ІКТ повинне бути правильно організоване й стати помічником у процесі навчання й виховання.
Електронний підручник, чи посібник, виконує такі ж дидактичні завдання, як і традиційний. Але, водночас, він має низку переваг. Головною з них є застосування мультимедіа, що дає можливість відтворювати візуальну та аудіоінформацію (кінохроніку, уривки з художніх та документальних кінофільмів, анімаційні діаграми, карти та схеми, інтерактивні таблиці, а також музику, будь-який звуковий супровід.(Слайд 5)
Електронний довідник дозволяє користувачу у будь-який час оперативно одержати необхідну довідкову інформацію в компактній формі. В електронний довідник включається інформація, яка як дублює, так і доповнює матеріал посібника.
Зроблю висновок, що інформаційно-комунікаційні технології здатні стимулювати пізнавальний інтерес до історії, додати навчальній роботі проблемний, творчий, дослідницький характер, багато в чому сприяти відновленню змістовної сторони предмета історія, індивідуалізувати процес навчання й розвивати самостійну діяльність школярів.
Оснащення кабінету сучасним мультимедійним устаткуванням створює основу для використання інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі.
Однак, учителеві, що використає ІКТ на уроках, не слід забувати, що воснові будь-якого навчального процесу лежать педагогічні технології. Інформаційні освітні ресурси повинні не замінити їх, а допомогти їм бути більш результативними. Вони дозволяють оптимізувати працю вчителя, щоб навчальний процес став більше ефективним. В школі інформаційні технології покликані розвантажити вчителя й допомогти йому зосередитися на індивідуальній і найбільш творчій роботі – відповідати на «каверзні» питання активних учнів, і навпаки, намагатися «розворушити», «підтягти» самих слабких і пасивних.
Важливо зауважити що на уроках часто використовуються матеріали  з краєзнавства та народознавства. Крім цього, ця робота є важливим стимулом до написання учнівських робіт МАН на основі місцевого краєзнавчого та архівних матеріалів.
Для учнів молодших класів надзвичайно цікаво здобувати знання безпосередньо в створеній атмосфері віддалення в часі. Не лише чути про час, не лише бачити яскраву картинку, але бачити «мовчазних свідків» того часу дозволяють засвоїти навчальний матеріал на чуттєвому рівні, а як відомо, така інформація значно стійкіша в пам’яті, дозволяє розвивати навички абстрактного мислення.
Методи ІКТ активно використовувались при проведенні декади історії та правознавства в нашій школі, в якій взяли участь учні 5 – 11 класів.
Отже, завдяки поєднанню традиційних педагогічних технологій та ІКТ вдається значно ефективніше розвинути і примножити природні здібності учнів і педагогів. Використання ІКТ у навчанні історії зумовлює появу нових навчальних цілей та необхідність оновлення змісту історичної освіти. ІКТ дозволяють досягти високих результатів навчальної діяльності, забезпечити для кожного учня формування і розвиток власного освітнього шляху.




Комментариев нет:

Отправить комментарий